15 VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

1. Är det öppet köp även på reavaror?
Ja. Det är alltid 14 dagar öppet köp när du handlar online, även om du väljer att hämta i butik.

2. Om min storlek inte finns på hemsidan, är det möjligt att den finns i butiken?

Nej. Butik och online shop delar lager, därför är lagerstatusen exakt samma.

3. Vilken storlek ska jag välja?
När nya kollektioner anländer testar vi alla modeller för att bedöma storlek och passform. Information om varje modells storlek och passform finns sedan att läsa inne på varje modells produktsida. +1 betyder att modellen är en storlek större än normalt, -0,5 betyder att modellen är en halv storlek mindre än normalt och +/-0 betyder att modellen är normal i storleken. Har du ytterligare frågor gällande storlek och passform 08 - 611 09 30 eller onlineshop@ccskor.se.

4. Hur mäter ni klack, platå och stövelskaft?
Måtten tas alltid på en damsko med storlek 37. Vid större storlekar ökar måtten något och vice versa. Klacken mäts från sitt fäste precis nedanför/bakom hälen rakt ned till underlaget som skon står på. Altså inte längs med klacken då det kan bli missvisande om klacken är sned eller böjd. Platån mäts på skons yttersida där sulan är som bredast, från där sulan fäster i skon rakt ned till underlaget skon står på. Stövelskaftets längd mäts på baksidan från klackens fäste till skaftets slut vid knävecket. Skaftets vidd är omkretsen som mäts i höjd med vadens bredaste del. Har du ytterligare frågor gällande skornas mått når du oss snabbast på 08 - 611 09 30 eller onlineshop@ccskor.se.

5. Vad gör jag om storleken inte passar?
Enkelt! Vid storleksbyte skickar du de skor som inte passar i retur. Returfrakten är gratis på ordinarie varor och kostar 39sek för reavaror. Lägg en ny beställning på önskad storlek och skriv ditt nya ordernummer under 'Övrig info' på retursedeln för de skor du skickar tillbaka. Eventuell extra fraktkostnad krediteras/återbetalas så fort vi mottagit returen av de skorna som inte passade(gäller ordinarie varor). Observera att returen måste ske inom 14 dagar.

6. Hur gör jag om jag inte vill ha skorna?
Inga problem. Vid återköp fyller du i den medföljande retursedeln. Använd den medföljande fraktsedeln och klistra på paketet, eller maila till retur@ccskor.se så mailar vi dig en fraktsedel. Det väl inpackade paketet lämnas sedan till ditt ombud eller direkt till butiken. Så fort vi mottagit skorna krediteras köpet hos Klarna eller Paypal, beroende på hur du betalat, och du får tillbaka pengarna/fakturan makuleras. Returfrakten är gratis förutom om du beställt reavaror eller utomlands ifrån. Observera att returen måste ske inom 14 dagar.

7. Är det ok att lämna en retur eller byta storlek direkt i er butik i Sturegallerian?
Ja, det är absolut okej. Fyll i retursedeln och lämna med.

8. Vad kostar frakten?

Vi bjuder på frakten med DHL. Övriga fraktkostander är: 99kr för PostNord Mypack, 299kr för Uberleverans, 399kr för FedEx Utrikes och gratis när man hämtar i butiken i Sturegallerian. Returfrakten är gratis inom Sverige. Har du beställt utomlands ifrån, betalar du returfrakten på egen bekostnad.
 
9. Hur lång är leveranstiden?
Med DHL och Posten Mypack levereras dina skor till ditt närmaste ombud inom 1-3 vardagar. 
Med FedEx Utrikes levereras dina skor inom 5-14 vardagar och med Uberleverans inom 1 timme eller vid valfri tidpunkt*.
Väljer du att hämta i butik finns skorna tillgängliga ca. 1 timme efter du lagt din beställning. Observera dock att de måste hämtas inom 5 vardagar.

10. Vilka länder skickar ni till?
Vi skickar till alla länder.

11. Vilka betalkort och andra betalsätt fungerar?
Du kan välja mellan Visa, Mastercard, American Express och Discover. 
Inom Sverige kan du även välja Klarna Faktura/Kampanj/Delbetalning eller direkt bankbetalning, och för övriga världen PayPal.

12. Är det möjligt att betala med faktura?
Beställer du från Sverige kan du snabbt och enkelt betala via Klarna Checkout. Då kan du välja mellan faktura (14 dagar), kampanjbetalning eller delbetalning i din egen takt.

13. Måste man registrera sig för att kunna handla?
Nej. Du kan handla snabbt och enkelt som gäst. Allt du behöver ange är mejladress, postadress, personnummer och telefonnummer(gäller med Klarna Checkout).

14. Vad är Uberleverans?
Kort och gott så är det lyxig expressleverans till valfri adress inom Stockholms tullar med en UberBlack från taxibolaget Uber. Om du vill överraska någon eller bara unna dig lite lyx. Inom 1 timme eller på valfri tidpunkt. Läs mer om Uber under våra Köp & Fraktvillor.

15. Vilka är köpvillkoren för butiken i Sturegallerian?
I butiken gäller öppet köp i 7 dagar. Ej återköp på reavaror.

 

Fler frågor?
08 - 611 09 30  |  onlineshop@ccskor.se.